عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد

عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد

عکاسی تبلیغاتی بیلبورد باید بصورت اختصاصی و حرفه ای انجام شود تا موجب بیشتر دیده شدن و بازخورد بالاتر این نوع تبلیغات باشد. عکسهای تبلیغاتی انحصاری و جذاب مهمترین عامل برای جذب نگاه افراد به بیلبوردها است. بیلبوردها در حقیقت همان تابلوهای بزرگ تبلیغاتی هستند که در سطح شهرها یا کنار جاده ها و اتوبان ها بارها دیده ایم. این تابلوها برای تبلیغات محصولات، خدمات یا معرفی شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی عناصر مختلفی همچون عکسهای تبلیغاتی، لوگوی برند، شعار یا اسلوگان و اطلاعات تماس مورد استفاده قرار می گیرد. در میان عناصر تشکیل دهنده ی طرح بیلبورد، عکسها نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند.

عکاسی تبلیغاتی برای طراحی بیلبورد

بیلبوردهای تبلیغاتی که در معابر پرتردد شهری و بین شهری قرار دارند، فرصت کوتاهی برای دیده شدن دارند. به همین دلیل طراحی این تابلوها باید به گونه ای باشد که در کمترین زمان موضوع و هدف تبلیغ را به بیننده منتقل کند. عکسها بهترین عناصر برای رسیدن به این هدف بزرگ هستند. گاهی عکسهای تبلیغاتی که بار معنایی به همراه دارند، بسیار تاثیرگذار تر از هزاران واژه هستند. به همین دلیل عکاسی تبلیغاتی بیلبورد باید اختصاصی و منطبق بر اهداف تبلیغات کمپین انجام شود.

بیشتر بخوانیم : نقش ایده پردازی در عکاسی تبلیغاتی

عکسهای تبلیغاتی و صنعتی اولین المان هایی هستند که بیننده گان تابلوهای تبلیغاتی به آن توجه می کنند. عکسها می توانند توجه بینندگان را به تبلیغ بیلبورد جلب کنند یا آنقدر کم اثر باشند که مردم بدون توجه از کنار آن عبور کنند. در عکاسی تبلیغاتی برای بیلبوردها باید نکات مهم و متعددی مورد توجه قرار گیرد.

عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد
عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد

اهمیت کیفیت عکسها برای طراحی تابلوهای تبلیغاتی

منظور از کیفیت عکسهای بیلبورد وضوح و شارپنس تصاویر تبلیغاتی است. عکس بیلبورد باید آنقدر با کیفیت باشد که بعد از ریسایز در ابعاد بزرگ هیچ افت کیفیتی در آن بوجود نیاید. عوامل مختلفی در کیفیت عکسهای تبلیغاتی و صنعتی موثر هستند. برای تهیه عکسهایی با رزولوشن بالا باید حتما این موارد مدنظر قرار گیرد تا عکاسی تبلیغاتی بیلبورد به شکل حرفه ای انجام شود. از مهمترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نقش تجهیزات در کیفیت عکسهای بیلبورد

تجهیزات عکاسی شامل دوربین و لنز یکی از اصلی ترین عوامل کیفیت عکسها هستند. کیفیت، رزولوشن و جزئیات عکسهایی که برای طراحی بیلبورد تهیه می شوند بسیار مورد توجه است که دوربین و لنز عکاسی در این موضوع بسیار تاثیرگذار است.

بیشتر بدانیم : عکاسی تبلیغاتی چیست؟

شاید شما بتوانید عکسهای یک دوربین ارزان قیمت را برای طراحی بیلبورد استفاده کنید، اما نباید توقع زیادی از کیفیت و جذابیت عکسها داشته باشید. دوربین های رنج قیمتی متوسط تا ارزان شاید برای تولید محتوای فضای مجازی یا وب سایت قابل قبول باشند، اما وقتی صحبت از چاپ لارج فرمت بیلبورد و تابلوهای سایز بزرگ در میان باشد باید از بهترین دوربین و لنز قابل دسترس استفاده کرد. دوربین های عکاسی حرفه ای و لنزهای شارپ تاثیر اصلی را در کیفیت عکسهای تبلیغاتی دارند. عکسهای تهیه شده با این دوربین ها را می توانید بدون ترس از افت کیفیت برای بیلبوردهای بسیار بزرگ ریسایز کرد.

عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد
عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد

اهمیت نورپردازی در عکسهای بیلبوردی

نور اصلی ترین عنصر خلق عکسها است و کیفیت نور تاثیر زیادی بروی کیفیت و جذابیت عکسها دارد. در عکاسی تبلیغاتی بیلبورد نورپردازی توسط فلاش های استودیویی انجام می شود تا سابجکتِ عکس برجسته شود. نورپردازی حرفه ای نقش بسیار مهمی در عکسهای تبلیغاتی دارد.

سبک و مدل نورپردازی هم در ارائه ایده عکس تاثیرگذار است و حتی می تواند مفهومی را به بیننده منتقل کند. گاهی با نورپردازی های هوشمندانه می توان حس خاصی در عکس تبلیغاتی بیلبورد ایجاد کرد و خلاقیت را به تصویر کشید. با نورپردازی ویژه و خلاقانه می توان عکسی توجه برانگیز خلق کرد که تاثیر زیادی در بیشتر دیده شدن طرح بیلبورد می گذارد.

نقش تکنیک های عکاسی در تهیه عکسهای با کیفیت و خلاقانه

کمپین های بیلبوردی در صورت موفق هستند که با یک ایده ی خلاقانه همراه باشند. اکثر اوقات ایده های این کمپین ها با عکسهای تبلیغاتی و به شکل بصری پیاده سازی می شوند. اگر بخواهیم عکسی متفاوت و توجه برانگیز برای طراحی بیلبورد تهیه کنیم باید از تکنیک های عکاسی و ویرایش و تصویر سازی استفاده کنیم. در عکاسی تبلیغاتی از تکنیک های مختلفی برای تهیه عکسها می توان استفاده کرد.

پیشنهاد مقاله : کاربرد عکسهای تبلیغاتی خلاقانه

عکاسی سرعت بالا، عکاسی ۳۶۰درجه، عکاسی لانگ اکسپوژ و یا تکنیک های خاص عکاسی از محصولات و یا تصویر سازی های فتومونتاژ همگی روش هایی برای تهیه عکسهای متفاوت و خلاقانه است. برای مثال در عکاسی و ویرایش عکس های محصولات (بخصوص جواهرات) تکنیکی بنام فوکوس استکینگ وجود دارد که از آن برای تهیه عکسهای تمام فوکوس محصولات استفاده می شود. با این تکنیک تمام نقاط سوژه ی عکس که معمولا یک محصول است در وضوح کامل قرار می گیرد و به این شکل کیفیت عکس به مراتب از یک عکس ساده بیشتر خواهد بود.

عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد
عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد

ضرورت ویرایش حرفه ای عکسهای بیلبوردی

ادیت عکسها همیشه بخش تکمیل کننده عکاسی دیجیتال بوده و اهمیت آن در عکاسی تبلیغاتی بیلبورد بیشتر جلوه می کند. در عکاسی حرفه ای فایل های عکس با فرمت خام تهیه می شود و پروسه ادیت نور، رنگ، کنتراست الزام آور است. ویرایش عکسهایی که برای چاپ، آنهم در سایزهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد باید خیلی اصولی انجام شود. ادیت اصولی و غیر تخریبی تاثیر زیادی بروی کیفیت و جذابیت عکسها دارد. با ویرایش حرفه ای نواقص عکس اصلاح شده و عمق رنگها و کنتراست را می توان به تصویر کشید.

اهمیت عکسهای اختصاصی برای طرح های بیلبورد

برای پیاده سازی تبلیغات هر چه محتوای واقعی تری تولید کنید بیشتر مورد اعتماد جامعه قرار می گیرید. عکاسی تبلیغاتی بیلبورد بهتر است به شکل اختصاصی انجام شود تا تاثیر بیشتری بروی بینندگان داشته باشد. بطور مثال فرض کنیم می خواهیم برای یک برند فست فود بیلبورد طراحی کنیم. مهمترین نیاز طراحی یک عکس با کیفیت و اشتها برانگیز از یک ساندویچ است. برای طراحی می توانید از عکسهای آماده باصطلاح استوک خارجی استفاده کنید، یا اینکه یک عکس واقعی و با کیفیت از ساندویچ دیزاین شده ی خود برند تهیه کنید.

بیشتر بخوانیم : برای ویرایش عکس فتوشاپ یا لایت‌روم را انتخاب کنیم؟

بی شک با عکاسی اختصاصی از محصول می توان محتوای بصری ویژه و انحصاری تهیه کرد که در تبلیغات و برندسازی تاثیر بیشتری دارد. استفاده از عکسهای آماده و استوک در حالی که با ظاهر واقعی محصول تفاوت دارند باعث خراب شدن ذهنیت مشتریان و سلب اعتماد آنها می شود. اما با تهیه عکسهای واقعی برای برند خود ارزش آفرینی می کنید و اثرگذاری و کیفیت تبلیغات خود را دوچندان می کنید.

 

عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد
عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد

دوربین و لنزهای مناسب برای عکاسی بیلبورد

عکاسی تبلیغاتی بیلبورد ها را شاید بتوان با هر دوربینی انجام داد. اما همانطور که قبلا اشاره شد وقتی بحث عکسهای لارج فرمت در میان باشد استفاده از دوربین و لنزهای با کیفیت الزام آور می شود. وقتی عکسی برای طراحی بیلبوردهای سایز بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد باید از داینامیک بالایی در جزئیات و رنگ برخوردار باشد. عکسهای تهیه شده گاها لازم است توسط نرم افزار تا ۱۰ برابر افزایش سایز داشته باشند تا متناسب با سایز طرح بیلبورد شوند. نباید عکسها بعد از ریسایز چند برابری افت کیفیت پیدا کند و وضوح خود را از دست بدهند.

مقاله بیشتر: معرفی لنزهای عکاسی و کاربرد آنها

عکسهای بیلبوردی بهتر است با دوربین های مدیوم فرمت که وضوح و کیفیت بسیار بالایی دارند تهیه شود. اما دوربین های اس ال آر یا میرورلس حرفه ای هم گزینه ای مناسب برای عکاسی بیلبوردی هستند. دوربین هایی مثل سونی آلفا سون مارک ۴ و ۵ یا کانن  مدل آر۵ و آر۶ و حتی دوربین های اس ال آر مارک ۴ کانن یا مدل های دی ۸۰۰ و ۸۵۰ نیکون برای تهیه عکسهای بیلبورد مناسب هستند.

انتخاب لنز هم نسبت به نوع عکس و سوژه متفاوت است و صرفا باید کیفیت و شارپنس لنز را ملاک قرار دهیم.

 

عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد
عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد

نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی برای بیلبورد

برای تهیه عکسهای تبلیغاتی بیلبورد باید موارد مهمی را رعایت کرد تا با طرح هایی جذاب بیشترین بازخورد را از این نوع تبلیغات داشته باشیم.

  • برای تهیه عکسهای تبلیغاتی بیلبورد حتما از دوربین و لنزهای حرفه ای استفاده کنید.
  • عکسهای بیلبوردی را با استفاده از نورپردازی حرفه ای تهیه کنید.
  • به ترکیب بندی و زاویه مناسب سوژه های عکس بیلبورد توجه داشته باشید.
  • برای بازخورد بیشتر تبلیغات بیلبوردی عکسهایی خلاقانه تهیه کنید.
  • عکسهای بیلبورد را با ایده و مفاهیم مرتبط با استراتژی تبلیغات آماده کنید.
  • کادر عکسها را به شکلی تهیه کنید که در بیلبوردهای افقی و عمودی قابل استفاده باشد.
  • مراحل ویرایش و تهیه خروجی عکسها را به شکل اصولی انجام دهید.

بیشتر بدانیم : روانشناسی رنگها در طراحی تبلیغات

نقش عکسهای خلاقانه در کمپین های بیلبوردی

تبلیغات با هر روشی که انجام شود به چاشنی خلاقیت نیاز دارد تا بیشترین بازخورد را به همراه داشته باشد. استفاده از عکسهای خلاقانه بهترین شیوه برای موفقیت تبلیغات بیلبوردی است و برندها از این روش برای بازدهی بیشتر کمپین های خود استفاده می کنند. عکاسی تبلیغاتی بیلبورد اگر با ایده و خلاقیت همراه باشد مدت بیشتری در ذهن ها ماندگار می شود که این همان اصل برندسازی با استفاده از تبلیغات خلاقانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!