بهترین دوربین ها برای تولید محتوا (بخش اول)

بهترین دوربین ها برای تولید محتوا (بخش اول)

برای انتخاب دوربین مناسب تولید محتوا باید به مواردی همانند ویژگی‌های فنی دوربین، همه‌کاره بودن آن، امکانات، کیفیت و همچنین لوازم جانبی‌ای که کاربر می‌تواند حمل کرده و مورداستفاده قرار دهد توجه کرد. آیا دوربین کوچک‌تر بهتر است؟ خب اگر داخل استودیو از دوربین استفاده نمی‌کنید، یک ستاپ جمع‌وجور انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. در این حالت می‌توانید به‌ راحتی دوربین خود را حمل کرده، قادر به استفاده از سه‌پایه‌های کوچک‌تر و جمع‌وجور تر هستید و برای فیلم‌برداری روی دست نیز راحت‌تر خواهید بود. اما اگر فیلم‌برداری شما بیشتر در محیط‌های داخلی و یا استودیو است، کامپکت بودن احتمالاً از اهمیت کمتری برای شما برخوردار خواهد بود.

پیشنهاد مقاله : برای تولید محتوا دوربین بهتر است یا گوشی؟

دوربین‌های بدون آینه درمجموع ترکیب بهتری از کنترل تصویر، کیفیت و همه‌کاره‌بودن را در اختیار ما قرار می‌دهند. ضمن اینکه دوربین‌های بدون آینه معمولاً با لرزشگیر‌های داخلی عرضه می‌شوند که این مورد، علاوه بر افزایش کیفیت تصاویر، می‌تواند کاربر را تا حدودی از استفاده از گیمبال نیز بی‌نیاز کند. اما بااین‌حال، دوربین‌های DSLR و کامپکت هم عملکرد بسیار خوب و کیفیت بالایی در این زمینه داشته و بهترین انتخاب، کاملاً به نیازها و خواسته‌های شما بستگی دارد و نمی‌توان یک مدل را برای همه توصیه کرد. میان بهترین دوربین فیلم‌برداری و بهترین دوربین بدون آینه و بهترین دوربین ولاگ و تولید محتوا هم‌پوشانی زیادی وجود دارد، اما در این مطلب، به‌صورت ویژه مواردی که در تولید محتوا، خصوصاً برای یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام اهمیت دارند در اولویت قرار گرفته‌اند.

 

بهترین دوربین ها برای تولید محتوا (بخش اول)
بهترین دوربین ها برای تولید محتوا (بخش اول)

ویژگی‌های دوربین‌های مناسب تولید محتوا

۱-ورودی میکروفون

صدای باکیفیت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای یک ویدئو خوب است. وجود پورت میکروفن روی دوربین، امکان اتصال میکروفون‌های حرفه‌ای و ضبط صدا با کیفیت بسیار بالاتر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که این امر می‌تواند تأثیر بسیار زیادی روی خروجی نهایی داشته باشد.

۲-نمایشگر قابل چرخش

نمایشگر چرخان به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان فیلم‌برداری راحت‌تر کادربندی کرده و کنترل بهتری روی تنظیمات و پروسه کار داشته باشید. همچنین چرخیدن صفحه‌نمایش دوربین به سمت جلو، به شما امکان فیلم‌برداری سلفی و کار با دوربین بدون کمک شخص دیگری را نیز می‌دهد، موردی که بخصوص برای ولاگ بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانیم : ویژگی‌های بهترین دوربین برای تولید محتوا

۳-سیستم فوکوس خودکار با قابلیت تعقیب سوژه

این ویژگی یک برتری بزرگ برای شما است زیرا می‌توانید با استفاده از قابلیت تعقیب سوژه، بدون نگرانی از بابت از دست رفتن فوکوس و یا نیاز به تنظیم مجدد آن، به فیلم‌برداری از خودتان بپردازید. قابلیت‌هایی همچون فوکوس خودکار روی چشم و یا صورت سوژه، بسیار مهم و کار راه انداز هستند و می‌توانند تا به‌صورت طبیعی روی شما (و یا هر سوژه‌ای) فوکوس کنند.

 

بهترین دوربین ها برای تولید محتوا (بخش اول)
بهترین دوربین ها برای تولید محتوا (بخش اول)

۴-فیلم‌برداری 4K

آیا فیلم‌برداری 4K مهم است؟ در حال حاضر این رزولوشن اهمیت خیلی بالایی ندارد و بسیار از ولاگرها و تولیدکنندگان محتوا، ویدیوهای خود را با کیفیت Full HD آپلود می‌کنند. دلیل اصلی آن هم فراگیر نبودن استفاده از نمایشگرهایی است که از این رزولوشن پشتیبانی می‌کنند، موردی که در سال‌های آینده با فراگیر شدن نمایشگرهای 4K به یک استاندارد تبدیل خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید آینده‌نگر باشید، شاید توجه به این نکته برای شما ضروری به نظر برسد. پشتیبانی دوبین از رزولوشن 4K همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا ویدیوها را با این رزولوشن ثبت کرده و در مراحل ویرایش بتوانید آن را کراپ کرده و فریم جدید برای آن تنظیم کنید و درنهایت یک فایل باکیفیت و دقیق، با رزولوشن Full HD در اختیار داشته باشید.

بیشتر بدانیم : چگونه کیفیت تصویر در عکاسی را بالا ببریم

۵-کیفیت عکاسی بالا

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، علاوه بر فیلم‌برداری، تمایل به عکاسی نیز دارند و منطقی نیست که بخواهند از یک دوربین برای فیلم‌برداری و از دوربین دیگری برای عکاسی استفاده کنند. بنابراین، اگر جزو این دسته از کاربران هستید، حتماً به ویژگی‌ها و قابلیت‌های عکاسی دوربینی که قصد خرید آن را دارید نیز توجه کنید.

در ادامه، بهترین دوربین‌هایی که برای ولاگ و تولید محتوا در بازار وجود دارند را به شما معرفی کرده و نقاط مثبت و منفی هرکدام را بررسی خواهیم کرد.

 

بهترین دوربین ها برای تولید محتوا (بخش اول)
بهترین دوربین ها برای تولید محتوا (بخش اول)

بهترین دوربین‌های بدون آینه برای تولید محتوا و ولاگ

دوربین‌های بدون آینه، بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال یک دوربین جدی برای ولاگ هستند. این مدل‌ها دارای امکانات فیلم‌برداری حرفه‌ای و در کنار آن قابلیت تعویض لنز و همچنین تطبیق‌پذیری بیشتری هستند. بدین ترتیب می‌توانید با تعویض لنزها، کنترل بهتری روی عمق میدان، فاصله کانونی و … داشته باشید. البته که ما منکر کیفیت خوب دوربین‌های DSLR نیستیم اما در این بخش، دوربین‌های بدون آینه انتخاب‌های بهتری برای ولاگ و تولید محتوا هستند.

پیشنهاد مقاله : آموزش فیلمبرداری با دوربین‌های DSLR و بدون آینه

  • سونی A6400
  • دوربین سونی A7C
  • دوربین فوجی‌فیلم X-S10
  • دوربین کانن EOS M50 Mark II
  • سونی ZV-1
  • کانن PowerShot G7 X Mark III
  • کیت کومبو دوربین گیمبال‌دار DJI Pocket 2
  • دوربین ورزشی GoPro Hero10 Black

خرید محصول : دوربین های نو دست دوم لنزوکم 

در ادامه به بررسی دقیق‌تر این دوربین‌ها و نقاط قوت و ضعفشان خواهیم پرداخت، که در بخش دوم این مقاله می توانید مطالعه بفرمایید.

بهترین دوربین ها برای تولید محتوا (بخش دوم)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!