كم كردن حجم عکس بدون افت كيفيت ( بخش دوم )

كم كردن حجم عکس بدون افت كيفيت ( بخش دوم )

ممکن است به دلایل مختلف بخواهید حجم عکس‌های خود را کم کنید. شاید هدفتان آپلود عکس در سایت باشد که با کم کردن آن می‌توانید سرعت بارگذاری را افزایش دهید که در سئوی سایت تاثیر مثتبی دارد؛ ممکن است بخواهید عکس خود را از طریق تلگرام یا ایمیل به فرد دیگری ارسال کنید که برای افزایش سرعت کار مجبور به کم کردن حجم عکس هستید. از طرفی هم دوست ندارید کیفیت تصاویرتان کاهش پیدا کند. برای این کار هر دلیلی که داشته باشید، ما در این بررسی به راه‌های كم كردن حجم عکس بدون افت كيفيت می‌پردازیم تا مشکلتان را حل کنیم.

این مقاله در دو بخش آماده شده است بخش اول در مورد سایتهای معروف کم کردن حجم عکس گفته شد، كم كردن حجم عکس بدون افت كيفيت ( بخش اول ) می تونین مطالعه کنید

چگونه حجم عکس را کم کنیم؟

كم كردن حجم عکس بدون افت كيفيت فرآیندی است که روی یک فایل گرافیکی اعمال می‌شود تا اندازه آن بر حسب بایت به حداقل برسد، بدون اینکه کیفیت تصویر به خطر بیفتد. برای این کار می‌توانید از راه‌های مختلف مانند سایت‌های آنلاین کم کردن حجم عکس، نرم افزارهای کامپیوتری و اپلیکیشن‌های موبایل استفاده کنید.

كم كردن حجم عکس از طریق روش‌های مختلف قابل انجام است؛ اما روش مناسب باید کیفیت عکس را حفظ کند. به همین خاطر، با افزایش درصد کاهش حجم تصویر، عکس مورد نظر اغلب بی‌کیفیت می‌شود. بهترین راه این است که بگذارید سایت، نرم افزار یا اپلیکیشن به طور خودکار خودش حجم را بدون افت کیفیت کاهش دهد.

پیشنهاد مقاله : بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ

نرم افزارهای کاهش کیفیت حجم عکس jpg

روش دیگر برای كم كردن حجم عکس بدون افت كيفيت، استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصویر مانند فتوشاپ و GIMP است. این برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند نسبت کم کردن حجم عکس و رزولوشن آنها را طوری تنظیم کنید که کیفیت تصویر به خطر نیفتد. در ادامه به نحوه استفاده از نرم افزارهای برای کاهش حجم عکس اشاره می‌کنیم:

 

كم كردن حجم عکس بدون افت كيفيت ( بخش دوم )
كم كردن حجم عکس بدون افت كيفيت ( بخش دوم )

نرم افزار فتوشاپ

فتوشاپ یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای ویرایش تصویر است. اکثر عکاسان و طراحان گرافیک از این نرم افزار برای انجام کارهای گرافیکی حرفه‌ای استفاده می‌کنند. این برنامه به شما امکان می‌دهد هر فرمت فایل تصویری را ویرایش کنید. در ادامه به نحوه استفاده از فتوشاپ برای کاهش حجم عکس اشاره می‌کنیم:

  1. ابتدا تصویر خود را انتخاب کنید.
  2. به ترتیب گزینه file، Export و Save for the web (legacy) را منوی انتخاب کنید.
  3. در قسمت سمت راست پنجره، روی دکمه JPG کلیک کنید.
  4. شما می‌توانید کیفیت تصویر را تغییر دهید تا نیازهای شما را برآورده کند.
  5. هنگام استفاده از فتوشاپ، تصاویر با رنگ‌های زیاد در فایل JPG خوب به نظر می‌رسند. در مقایسه، رنگ عکس‌ها با فرمت‌های PNG-24 یا PNG-8 با کاهش حجم کمرنگ‌تر می‌شوند.
  6. شما می‌توانید قبل از اینکه عکس نهایی خود را در کامپیوتر ذخیره کنید، پیش نمایش عکس را ببینید.
  7. اگر اندازه و کیفیت تصویر جدید نیاز شما را برآورده می‌کند، آن را در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

بیشتر بخوانیم : 7 سایت افزایش کیفیت عکس به 4K

كم كردن حجم عکس بدون افت كيفيت ( بخش دوم )
كم كردن حجم عکس بدون افت كيفيت ( بخش دوم )

نرم افزار GIMP

نرم افزار GIMP یک برنامه رایگان و متن باز است که می‌توانید به جای فتوشاپ از آن استفاده شود. این برنامه می‌تواند به شما کمک کند تا تصاویر خود را برای انتشار در وب بهینه کنید. در ادامه به نحوه استفاده از GIMP برای کمک کردن حجم عکس بدون افت کیفیت اشاره می‌کنیم:

  1. تصاویری را که می‌خواهید کوچک شوند انتخاب کنید. برای باز کردن تصاویر از نرم افزار GIMP در کامپیوتر خود استفاده کنید.
  2. تب File را باز کرده و گزینه Export را انتخاب کنید.
  3. روی دکمه Export کلیک کنید و پنجره جدیدی روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود.
  4. شما می‌توانید اندازه و کیفیت تصویر را از این پنجره پاپ آپ تغییر دهید تا خواسته‌های خود را برآورده کنید.
  5. پس از انتخاب اندازه و کیفیت تصویر، روی Show Preview on the Image Window کلیک کنید تا پیش نمایش آن نشان داده شود. سپس آن را ذخیره کنید.

بیشتر بدانیم : برای ویرایش عکس فتوشاپ یا لایت‌روم را انتخاب کنیم؟

آموزش کم کردن حجم عکس در اندروید

گوگل استور معمولاً اپلیکیشن زیادی بر ای کاهش حجم عکس دارد؛ اما ما یک اپ ساده به نام Image Compressor پیدا کردیم که در عرض چند ثانیه حجم تصاویر شما کمک می‌کند. در ادامه به نحوه استفاده از این اپ اشاره می‌کنیم:

  1. وارد اپلیکیشن شوید و عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  2. درصد تغییر حجم را مشخص کنید، سپس روی COMPRESS کلیک کنید.
  3. در نهایت می‌توانید عکس جدید را در گوشی اندرویدی خود ذخیره کنید.

آموزش کم کردن حجم عکس در آیفون

اپلیکیشن Resize Image به طور خاص برای کاهش حجم عکس در آیفون استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید فرمت تصویر را در حین کم کردن اندازه تصویر تغییر دهید تا کیفیت عکس را بررسی کنید. علاوه بر این، این نرم افزار رایگان است و پنجره‌های تبلیغاتی پاپ آپ یا واترمارک ندارد. در ادامه به نحوه استفاده از این اپ اشاره می‌کنیم:

  1. وارد اپلیکیشن شوید و عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  2. گزینه Quality را تنظیم کرده و روی Download All کلیک کنید.
  3. اگر می‌خواهید اندازه یک فایل را تنظیم کنید، روی دکمه تغییر در کنار فایل کلیک کنید. در نهایت گزینه Download را لمس کنید.

پیشنهاد مقاله : برای تولید محتوا دوربین بهتر است یا گوشی؟

کلام آخر

کار با عکس‌های حجیم برای ارسال، دریافت و حتی ذخیره سازی دشوار است. بدین دلیل که زمان زیادی را باید برای آنها صرف کنیم و در دنیای امروز که حتی یک دقیقه هم با ارزش است، انتظار برای ارسال یک عکس حجیم تنها اتلاف وقت است. اگر هم یک سایت را مدیریت می‌کنید، حجم زیاد عکس باعث می‌شود تا سرعت بارگذاری صفحات پایین بیایید و این موضوع در سئو تاثیر منفی می‌گذارد؛ اما با كم كردن حجم عکس بدون افت كيفيت از طریق سایت، نرم افزار و اپلیکیشن می‌توانید این مشکلات را به کلی حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!