نکات مهم برای ادیت عکسهای تبلیغاتی

نکات مهم برای ادیت عکسهای تبلیغاتی

  • روتوش عکس تبلیغاتی یکی از موثرترین امور در افزایش کیفیت و جذابیت تصاویر دیجیتالی می باشد. امروزه عکاسی تبلیغاتی به مهمترین ابزار برای بازاریابی محصولات و برندها تبدیل شده است. تمام عکس های تبلیغاتی باید کیفیت و تاثیرگذاری نسبتا بالایی داشته باشند. در عکاسی تبلیغاتی باید نکات مهم بسیار زیادی را در نظر گرفت تا تاثیر این تصاویر را افزایش داد.
  • از مهمترین عوامل موثر بر کیفیت تصاویر تبلیغاتی می توان به روتوش یا ویرایش آن ها اشاره کرد. در صورتی که بدانید سئو چیست؟

عکس تبلیغاتی چیست؟

به طور کلی می توان گفت عکاسی هنری برای ثبت وقایع، تداعی جریانات اجتماعی، برجسته سازی کالاهای تجاری و خلق جلوه های بصری زیبا می باشد. یکی از شاخه های عکسبرداری، عکس تبلیغاتی می باشد که با ویرایش و روتوش عکس تبلیغاتی می توان حرف های بسیاری را بیان کرد.

پیشنهاد مقاله : اهمیت چیدمان در عکاسی تبلیغاتی

این حرف ها اغلب در توصیف کالاهای تجاری خاص می باشند. بدون شک یک عکاس حرفه ای در زمینه تبلیغات می داند چگونه با هنر عکاسی سوژه های خود را برجسته سازد. همچنین این افراد باید با ویژگی های فضاهای متفاوت این هنر انتزاعی به طور کامل و جامع آشنا باشند.

 

نکات مهم برای ادیت عکسهای تبلیغاتی
نکات مهم برای ادیت عکسهای تبلیغاتی

مزایای ویرایش عکس تبلیغاتی

با ویرایش و روتوش عکس تبلیغاتی می توان به مزایای قابل توجه بسیار زیادی دست یافت که از جمله این مزایا می توان به تصحیح و بهبود تصاویر اشاره کرد. نرم افزارهای روتوش عکس تبلیغاتی امکان تغییر میزان روشنایی، کنتراست و دیگر عناصر بصری تصاویر را برای کاربران خود فراهم می سازند.

بیشتر بدانیم : نقش ایده پردازی در عکاسی تبلیغاتی

ایجاد جلوه های خلاقانه با روتوش عکس تبلیغاتی

از دیگر مزایای ویرایش و روتوش عکس تبلیغاتی می توان به ایجاد جلوه های خلاقانه در تصاویر و ساخت عکس ژورنالی اشاره کرد. نرم افزارهای روتوش عکس تبلیغاتی این امکان را برای کاربران خود فراهم می سازند تا روی تصاویر تبلیغاتی ویرایش های هنری انجام دهند.

 

نکات مهم برای ادیت عکسهای تبلیغاتی
نکات مهم برای ادیت عکسهای تبلیغاتی

حذف ایرادات تصاویر با ویرایش و روتوش عکس تبلیغاتی

حذف ایرادات نیز از دیگر مزایای ویرایش و روتوش عکس تبلیغاتی می باشد. یکی از ویژگی های کلیدی نرم افزارهای ویرایش عکس دیجیتالی حذف ایرادات همچون لک، چین و چروک و موارد حواس پرتی می باشند. با استفاده از این ابزار می توان ویژگی های غیرضروری تصاویر را حذف کرده و آن ها را پاکسازی نمود و بهبود بخشید.

هدف از ادیت عکس تبلیغاتی چیست؟

اصلی ترین و مهمترین هدف ویرایش و روتوش عکس تبلیغاتی بهبود کیفیت ظاهری آن می باشد. البته لازم به ذکر است که ویرایش و روتوش تصاویر دیجیتالی علاوه بر افزایش کیفیت بر جنبه های بصری تصاویر نیز تاکید دارد. هنگام ادیت عکس تبلیغاتی می توان اقدامات زیر را انجام داد:

  • ویرایش موضعی
  • ایجاد پس زمینه
  • فضاسازی
  • ترکیب چندین عکس
  • فتومونتاژ
  • استفاده از افکت ها

بیشتر بخوانیم : برای عکاسی فرمت RAW یا TIFF کدام را انتخاب کنیم؟

ویرایش و روتوش عکس تبلیغاتی گاهی به منظور اصلاح و افزایش جذابیت بصری تصاویر دیجیتالی انجام می گیرد. نرم افزارهای روتوش عکس تبلیغاتی گاهی اوقات این امکان را برای کاربر فراهم می سازد تا با عکس محصولات تصاویر خلاقانه و تبلیغاتی طراحی کند.

جالب است بدانید با ادیت عکس تبلیغاتی می توان یک عکس ساده را به تصویری خارق العاده و خاص تبدیل کرد. در تهیه تصاویر تبلیغاتی این موضوع از اهمیت ویژه برخوردار است. در صورت آشنایی با نرم افزارها و تکنیک های ویرایش و طراحی عکس می توان تصاویر متفاوت ایجاد کرد.

 

اهمیت دستیابی به فایل خام در روتوش عکس تبلیغاتی

ویرایش و روتوش عکس تبلیغاتی امکان استفاده از فایل خام برای دستیابی به خروجی را نیز برای عکاسان حرفه ای فراهم می سازد. فرمت خام برای ویرایش تصاویر دست عکاسان را باز می گذارد. فرم خام عکس دارای عمق بیشتری از فضای رنگی و نور می باشد از این رو امکان ویرایش عکس ها را با خیال آسوده برای عکاسان تبلیغاتی فراهم خواهد ساخت. این موضوع شما را قادر خواهد ساخت تا با ویرایش اصولی تصاویر آن ها را به تصاویر حرفه ای تبدیل نمایید.

مقاله بیشتر : اصطلاحات عکاسی (بخش اول)

عکس دیجیتالی تبلیغاتی برای چه مشاغلی مورد نیاز است؟

ویرایش و روتوش عکس تبلیغاتی در مشاغلی مورد نیاز می باشد که کالا و خدمات را به صورت مستقیم به مشتریان نمایش می دهند. ممکن است تصور کنید که عکس تبلیغاتی در بازاریابی چندان اهمیت ندارد و مشتری کالا را از نزدیک دیده و در صورت تمایل آن را خریداری خواهد کرد. اما برای جذب همان مشتری نیز باید دست به کار شد و کالاها و محصولات خود را در بستر تبلیغاتی با تصاویر مناسب به عرصه نمایش درآورد.

به طور کلی می توان گفت ماهیت بازاریابی به معنای جستجو فضای جدید و حضور قدرتمند در مکان های ناشناخته می باشد. در بازاریابی به اقشاری که به کالا و خدمات شما نیاز دارند توجه بیشتری خواهد شد. در بازاریابی می توانید خود و کالایتان را به بهترین نحو به مشتریان معرفی کنید. عکس تبلیغاتی در این زمینه به شما کمک خواهد کرد تا در بازارهای نوپا حضور قدرتمند و برجسته ای داشته باشید.

نکات مهم برای ادیت عکسهای تبلیغاتی
نکات مهم برای ادیت عکسهای تبلیغاتی

مراحل ادیت عکس های تبلیغاتی

به منظور ویرایش و روتوش عکس تبلیغاتی قبل از هرچیز باید مشخص گردد چه بخش هایی از عکس به ویرایش نیاز دارند. نواقص عکس تبلیغاتی خود را باید مشخص سازید تا قادر به ادیت آن ها به صورت هدفمند باشید و به خروجی باکیفیت دست یابید.

  • اصلاح پرسپکتیو و خطاهای لنز
  • تنظیم و اصلاح تراز سفیدی عکس
  • تنظیم میزان روشنی و کنتراست عکس
  • کراپ و تنظیم کادر عکس
  • فتومونتاز در عکاسی تبلیغاتی

پیشنهاد مقاله : روانشناسی رنگها در طراحی تبلیغات

نقش فتومونتاژ در جذابیت عکس های تبلیغاتی

یکی از روش های تهیه تصاویر خلاقانه استفاده از تکنیک های دبل اکسپوژ یا فتومونتاژ می باشد. ایجاد تصاویر تبلیغاتی در برخی مواقع با استفاده از تک شات امکان پذیر نمی باشد، در این مواقع به تهیه چند عکس و ترکیب آن ها با یکدیگر نیاز پیدا خواهید کرد.

مراحل ساخت و ویرایش این تصاویر که از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند به فتومونتاژ معروف می باشد. فتومونتاژ در خلق تصاویر خلاقانه به شما کمک خواهند کرد. این تکنیک در تبلیغات و جلب توجه مخاطب تاثیر قابل توجهی دارد.

آیا ادیت عکس تبلیغاتی با گوشی توصیه می شود؟

ویرایش و روتوش عکس تبلیغاتی پروسه ای تخصصی می باشد که به نرم افزارهای کامپیوتری نیاز دارد. کنترل دقیق ویرایش تصاویر را برای کاربران امکان پذیر می سازد. هرچند برای ویرایش عکس تبلیغاتی اپلیکیشن های موبایل بسیار زیادی طراحی و تولید شده اند اما این نرم افزارها برای ادیت حرفه ای تصاویر مناسب نیستند.

نکات مهم برای ادیت عکسهای تبلیغاتی
نکات مهم برای ادیت عکسهای تبلیغاتی

دلایل مناسب نبودن اپلیکیشن های موبایل برای روتوش عکس تبلیغاتی

اپلیکیشن های موبایل برای ویرایش تصاویر به صورت حرفه ای امکانات کافی را ندارند. اپلیکیشن های موبایل برای ایجاد تغییرات و دریافت خروجی با کیفیت بالا امکانات و توانایی لازم را ندارند. از این رو توصیه می شود برای ویرایش و روتوش عکس تبلیغاتی از سیستم های کامپیوتری و نرم افزارهای حرفه ای همچون فتوشاپ استفاده کنید تا به خروجی با کیفیت و عالی دست یابید.

بیشتر بخوانیم : سفید کردن دندان در فتوشاپ مرحله به مرحله

نرم افزار مناسب برای ویرایش عکس تبلیغاتی

بخش مهمی از تولید تصاویر دیجیتالی را ویرایش و روتوش عکس تبلیغاتی تشکیل می دهد. برای ویرایش اصولی تصاویر باید از نرم افزارهای تخصصی استفاده کرد. از جمله نرم افزارهای تخصصی برای ویرایش عکس تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نرم افزارهای روتوش عکس تبلیغاتی

  • فتوشاپ
  • کمرا را
  • لایتروم

 

نکات مهم برای ادیت عکسهای تبلیغاتی
نکات مهم برای ادیت عکسهای تبلیغاتی

فتوشاپ بهترین نرم افزار روتوش عکس تبلیغاتی

هر یک از این نرم افزارها دارای امکانات و ویژگی های اختصاصی می باشند اما کاربردی ترین نرم افزار ویرایش و روتوش عکس تبلیغاتی فتوشاپ است. ادیت عکس محصول در فتوشاپ به راحتی امکان پذیر است. نرم افزار فتوشاپ به دلیل دارا بودن امکانات و گزینه های تخصصی و متنوع برای عکاسان حرفه ای بهترین گزینه می باشد.  این برنامه ادیت عکس تبلیغاتی امکان تولید تصاویر با کیفیت را با استفاده از فایل خام عکس و مراحل ویرایش غیرتخریبی برای کاربران فراهم می سازد. جالب است بدانید امکان تغییر تاریخ عکس در فتوشاپ نیز امکان پذیر است.

بیشتر بدانیم : اصطلاحات عکاسی (بخش دوم)

جمع بندی

یکی از مهمترین مراحل خلق عکس‌های تبلیغاتی و در حقیقت آخرین مرحله، ویرایش یا ادیت عکس‌های تبلیغاتی است. این پروسه تاثیر بسیاری در افزایش کیفیت و جذابیت عکسهای تبلیغاتی خواهد داشت. اصلاحات مختلف مراحل ادیت کمک می کند عکسهایی کامل و تاثیرگذار تهیه کنید. باید تلاش کنید ادیت اصولی عکسهای دیجیتال را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید عکسهایی کامل به کارفرمایان خود ارائه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!