عکاسی محصولات برای اینستاگرام

عکاسی محصولات برای اینستاگرام

عکاسی محصولات برای اینستاگرام یکی از روش های پر سود برای آنلاین شاپ های فضای مجازی است. عکسهایی که باعث جذب و ترغیب بیشتر مخاطبان شده و به طبع آن فروشندگان، فروش بالاتری را تجربه می کنند. برای اینکه شما هم بتوانید فروش بالایی در فضای اینستاگرام داشته باشید باید نکات مهم مربوط به عکاسی اینستاگرامی را به بهترین شکل یاد بگیرید. نکاتی که کمک می کند محصولات خود را به شکلی جذاب تر در فضای اینستاگرام خود در معرض دید مخاطبان قرار دهید.

جامعه امروزی برای خرید هر محصولی در فضای مجازی بیشتر به چشم های خود اعتماد می کنند. فروشنده ای را در بازار تصور کنید که برای یک محصول کفش با صدای بلند شروع به تعریف و تمجید از آن می کند. آیا شما به تعریف های فروشنده توجه می کنید یا به کیفیت محصول توجه می کنید؟ فروش محصولات در اینستاگرام به دلیل عدم امکان بررسی و مشاهده ی فیزیکی کالا شرایط متفاوتی دارد. در فروش مجازی کالاها، عکسهای واقعی و با کیفیت بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده در فروش هستند که باعث اعتمادسازی و ترغیب به خرید مخاطب می شوند. حالا که به اهمیت عکاسی محصولات برای اینستاگرام پی بردید، ادامه مقاله را از دست ندهید تا بتوانید بدون اتکا به کسی با کیفیت ترین عکس ها را بگیرید.

تجهیزات عکاسی محصولات برای اینستاگرام

همان طور که متوجه شدید عکس های حرفه ای تر نقش زیادی در جذب مخاطب دارند. اما آیا بدون در اختیار داشتن تجهیزات مناسب عکاسی می ­توانید بهترین تصاویر را ارائه دهید؟ مثلا یک آشپز بدون داشتن وسایل مورد نیاز آشپزی نمی ­تواند غذای خوبی تهیه کند. در شروع کار شما می­توانید ضروری ترین وسایل را تهیه کنید و رفته رفته به خرید دیگر تجهیزات بپردازید. در ادامه با مهم ترین تجهیزات عکاسی آشنا خواهید شد.

 

عکاسی محصولات برای اینستاگرام
عکاسی محصولات برای اینستاگرام

لوازم و تجهیزات لازم برای عکاسی اینستاگرامی محصولات

دوربین عکاسی یا دوربین تلفن همراه با کیفیت
لوازم نورپردازی مثل رینگ لایت، پنل های ال ای دی یا نور طبیعی
سه پایه دوربین یا موبایل
پس زمینه های ساده، رنگی و طرح دار
اکسسوری های دکوری برای عکسهای چیدمان محصولات

دوربین:

بعضی افراد به اشتباه فکر می­ کنند تنها با داشتن یک دوربین دیجیتال می­ توان عکسهایی با کیفیت تهیه کرد. به شما این اطمینان می دهم که با داشتن یک گوشی هوشمند و با رعایت نکاتی مهم می­توانید بهترین عکس ها را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید. پس در قدم اول شما نیاز به یک دوربین دارید، چه یک دوربین عکاسی دیجیتال باشد و چه دوربین با کیفیت موبایل!

خرید محصول : دوربین های نو و دست دوم لنزوکم

نورپردازی:

مهم ترین نکته در عکاسی محصولات برای اینستاگرام، نورپردازی است. نورپردازی یا به شکل طبیعی صورت می گیرد و یا به شکل مصنوعی. در مورد اول شما به یک اتاق پنجره دار نیاز دارید تا بتوانید در کنار آن از نور طبیعی خورشید برای عکاسی بهره مند شوید. در مورد دوم به وسایلی مانند رینگ لایت، نورهای نرم مثل پنل های ال ای دی عکاسی، لایت باکس و… نیاز دارید.

سه پایه:

حتما برای شما هم پیش آمده که در هنگام عکاسی از یک سوژه به دلیل لرزش دست عکس تاری گرفته اید. در چنین مواقعی به اهمیت سه پایه پی می­برید. با این وسیله می­توانید دوربین را در محلی ثابت قرار دهید و نگران حرکات اضافی دست و تاری عکس نباشید.

پس زمینه عکسهای اینستاگرام:

در عکاسی صنعتی اینستاگرام شما نمی­توانید عکسی با پس زمینه شلوغ و یا بالعکس کاملا ساده منتشر کنید و انتظار جذب مخاطب را داشته باشید. این روزها عکس های چیدمان و تبلیغاتی بیشتر مخاطب را جذب می کنند. با کمک پس زمینه های ساده و رنگی و استفاده از اکسسوارهای دکوری به نتایج بهتری از عکسها می رسید.

لوازم جانبی دکوراتیو:

عکسهای ساده و زمینه سفید محصولات برای مخاطبان خیلی جذاب نیستند. باید بتوانید با استفاده از اکسسوری های دکوراتیو عکسهایی جذاب تر تهیه کنید. لازم نیست از لوازم دکوری گرانقیمت استفاده کنید، گاهی یک گلدان رنگی کوچک، یک شمعدان یا یک پارچه رنگی فرم داده شده در کنار محصول، عکسی متفاوت و جذاب تر را بوجود می آورد. باید خلاقانه عمل کنید و از لوازم دکوری در دسترس بهترین استفاده را در عکسها کنید.

 

عکاسی محصولات برای اینستاگرام
عکاسی محصولات برای اینستاگرام

نورپردازی محصولات برای عکاسی اینستاگرامی

تاثیرگذارترین نکته در عکاسی محصولات برای اینستاگرام نورپردازی اصولی است. نورپردازی عکسها را جذاب کرده و جلوه بصری متفاوتی برای محصولات دارند. حتی اگر بهترین تجهیزات نورپردازی را داشته باشید اما نورپردازی را جدی نگیرید، عکس خوبی به دست نمی آورید. همان طور که در پاراگراف های قبلی گفتیم برای عکاسی می توانید از نور طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید.

مثلا برای عکاسی از خوراکی ها، پوشاک و عکاسی پرتره نور طبیعی را در اولویت قرار دهید. اگر به فضای باز دسترسی دارید، عکاسی در ابتدا یا آخر روز و یا حتی در هوای ابری را از دست ندهید. رنگ نور خورشید در ابتدا و انتهای روز بسیار گرم و جذاب است و از طرفی روزهای ابری نور نرمی برای عکاسی محصولات در فضای باز خواهید داشت.

پیشنهاد مقاله : کاربرد عکسهای تبلیغاتی خلاقانه

همچنین برای استفاده از نور طبیعی می توانید عکاسی را کنار پنجره انجام دهید. همان طور که قبلا گفتم عکاسی با استفاده از نور استودیویی نیاز به تجهیزات دارد. اگر قصد عکاسی حرفه ای دارید لازم است از نور مصنوعی (فلاش های استودیویی) استفاده کنید. بسیاری از محصولات نیازمند نورپردازی حرفه ای هستند تا بتوانید عکسهایی تاثیرگذار در فروش تهیه کنید. اما اگر تهیه فلاش های عکاسی برایتان مقدور نیست می توانید از ابزارهای ارزان قیمت نورپردازی استفاده کنید.

یکی از کم هزینه ترین تجهیزات نورپردازی، رینگ لایت ها هستند. یکی دیگر از این تجهیزات، پنل ال ای دی است که نوری نرم ساطع می کند. اگر قصد عکاسی از جواهرات، لوازم آرایش و… را دارید، ما به شما این وسیله را پیشنهاد می کنیم. لایت باکس یکی دیگر از این تجهیزات است که برای عکاسی از محصولات براق مناسب است. لایت باکس نوری نرم و یکدست به محصولات براق می تاباند و از ایجاد بازتاب های مزاحم جلوگیری می کند.

ترکیب بندی و چیدمان عکسهای محصولات

یکی دیگر از نکاتی که در عکاسی محصولات برای اینستاگرام می تواند در جلب توجه مخاطب تاثیر زیادی داشته باشد، ترکیب بندی عکس ها است. دو تکنیک پر کاربرد در این راستا، قانون اعداد فرد و قانون یک سوم می باشد. با قواعد اعداد فرد تعداد محصولاتی که برای عکاسی استفاده می کنید، بصورت منفرد است. اگر از عناصر زوج استفاده کرده باشید افراد به راحتی می توانند اشیا را در تصویر مرتب کنند که این موضوع ناخودآگاه برای آنها جالب نخواهد بود.

بیشتر بخوانیم : نقش خطوط در ترکیب بندی عکسها چه می باشد

در قانون یک سوم شما با کشیدن دو خط فرضی در راستای عمودی و دو خط فرضی در راستای افقی تصویر را به ۹ قسمت تقسیم می کنید. در این تکنیک به جای قرار دادن محصول در وسط کادر، تنها یک سوم آن را به محصول اختصاص می دهید. بخش دیگر کادر هم می توانید با عناصر دکوری ساده و ترجیحا مرتبط جذاب کنید.

انتخاب پس زمینه برای عکسهای اینستاگرام

در عکاسی محصولات برای اینستاگرام بهتر است از بک گراندهایی با تم رنگی ملایم استفاده کنید. سعی کنید پس زمینه هایی رنگی نزدیک به رنگ محصول اما بسیار ملایم تر و کمرنگ تر استفاده کنید. به این ترتیب هارمونی جذابی به عکسهای محصولات خود می دهید. این پس زمینه ها می توانند از جنس کاغذ، مقوا و حتی پارچه باشند.

 

عکاسی محصولات برای اینستاگرام
عکاسی محصولات برای اینستاگرام

استفاده از اکسسوار دکوری برای عکسهای اینستاگرامی

خودتان را به جای مخاطب قرار دهید. شما جذب عکسی می شوید که محصول بروی پس زمینه تک رنگ عکاسی شده یا عکسی که با استفاده از تزئینات دکوری ساده، ظاهری زیبا و جذاب به تصویر داده؟ برای اینکه جذابیت عکس های اینستاگرام خود را چند برابر کنید از اکسسوارهای متناسب با محصول و فضای عکستان استفاده کنید. برای مثال اگر محصول شما نوشیدنی لیموناد است می توانید در بطری لیموناد از تکه های لیمو و لیوان یخ استفاده کنید و مخاطب را به وجد بیاورید. فراموش نکنید تصاویر شلوغ مخاطب را فراری می دهند پس از اکسسوار بیش از حد استفاده نکنید.

بیشتر بدانیم : روانشناسی رنگها در طراحی تبلیغات

عکاسی دکوراتیو محصولات برای جذب مخاطبان اینستاگرام

اگر شما هم متوجه شده باشید، اینستاگرام پر شده از عکسهای تبلیغاتی و دکوراتیو که باعث جذب بیشتر مخاطبان می شود. بی شک داشتن فروش بالا در اینستاگرام، مستلزم ارائه اطلاعات کامل به مشتریان از طریق عکسهای واقعی از محصولات است. اما هر عکسی نمی تواند مخاطبان را به خرید محصول ترغیب کند و زیبایی و جذابیت عکسها هم در تبدیل مخاطبان شما به مشتری بسیار موثر است. عکسهای زمینه سفید محصولات هر چقدر هم با کیفیت باشند نمی توانند تاثیر عکسهای دکوراتیو را داشته باشند.

برای جذب مخاطبان بیشتر و تبدیل آنها به خریدار ۲ راه پیش رو دارید. یا باید عکسهای زمینه سفید را با طراحی های گرافیکی زیبا کنید یا عکسهای محصولات خود را با سبک دکوراتیو تهیه کنید. اگر خودتان کار عکاسی محصولات را انجام می دهید با تهیه لوازم دکوری و چیدمان چشمگیر می توانید عکسهایی جذابتر و مخاطب پسند آماده کنید. حتما لازم نیست از اکسسوری های گران قیمت استفاده کنید. گاهی اوقات یک پس زمینه ی کاغذی طرح آجر، یک گلدان و یک ظرف هنری و مقداری پودر کاکائو در پیش زمینه، عکسهای شکلات خانگی شما را بسیار متفاوت و جذاب می کند. با کمترین و ارزان ترین لوازم جانبی می توانید به عکسهای محصولات خود روح و جان بدهید و مخاطبان را مجذوب صفحه ی اینستاگرام خود کنید.

 

عکاسی محصولات برای اینستاگرام
عکاسی محصولات برای اینستاگرام

ادیت عکس محصولات برای اینستاگرام

در عکاسی صنعتی اینستاگرام هرگز عکس های خود را بدون ادیت و ویرایش منتشر نکنید. شما می توانید با ساده ترین برنامه ها مثل لایتروم عکس محصولات خود را از لحاظ رنگ، نور، سایز و.. بهبود ببخشید. برای ادیت حرفه ای تر می توانید از برنامه فتوشاپ استفاده کنید. ادیت عکس ها باعث می شود تصویر شما جلوه بهتری برای مخاطب داشته باشد. اگر هم عکسهای محصولات را با موبایل تهیه می کنید می توانید از اپلیکیشن های موبایل استفاده کنید. اپلیکیشن های لایتروم و فتوشاپ نسخه موبایل و همچنین برنامه جذاب snapseed بهترین گزینه برای ادیت عکسهای موبایلی است.

بیشتر بخوانیم : نکات مهم برای ادیت عکسهای تبلیغاتی

ویژگی عکاسی محصولات برای اینستاگرام

عکسهای محصولات برای فروش در اینستاگرام با قواعد خاصی باید تهیه شوند. عکسهای شما باید پتانسل برقراری ارتباط با مخاطبان را داشته باشد. به شکلی ساده تر باید عکسهایی تهیه کنید که مخاطب پسند هستند. برای رسیدن به این هدف باید قبل از تهیه عکسها تحقیق و بررسی کنید، باید از مخاطبان محصولات خود نظرسنجی کنید و سبک عکسهای محبوب حوزه کاری خود را پیدا کنید. با این استراتژی می توانید عکسهایی تاثیرگذار در فروش فضای مجازی تهیه کنید و روز به روز به مخاطبان و مشتریان خود بیافزایید. گذشته از این عکسهای اینستاگرامی با ابعاد، فرمت و مشخصات متفاوتی باید تهیه شوند تا با کیفیت ترین حالت در فضای مجازی منتشر شوند.

رعایت ابعاد استاندارد عکسهای اینستاگرام

عکسهای محصولات برای اینستاگرام باید متناسب با سایزهای استاندارد این پلتفرم تهیه شوند. عکسهایی که با دوربین های عکاسی تهیه می شوند سایزهای بسیار بزرگتری نسبت به ابعاد عکس در سوشال مدیا دارند و لازم است هنگام تهیه خروجی متناسب با سایز اینستاگرام آماده شوند.

رزولوشن عکسهای محصولات برای اینستاگرام

نکته بعدی میزان رزولوشن عکسهای اینستاگرام است. عکسهای چاپی با دقت رزولوشن ۳۰۰dpi مورد استفاده قرار می گیرند، حال آنکه عکسها برای نمایش در اینستاگرم صرفا به ۷۲dpi نیاز دارند. تنظیم رزولوشن عکس ها هم موضوع مهمی است که هنگام تهیه خروجی و پس از ویرایش عکسها انجام می شود.

مدیریت رنگ عکسهای اینستاگرام

برای استفاده از عکسهای صنعتی محصولات در رسانه های مختلف از دو فضای رنگی sRGB و CMYK استفاده می شود. محدوده رنگی sRGB برای رسانه ها و پلتفرم های تحت وب مانند سایت و شبکه های اجتماعی و فضای رنگی CMYK برای کاربردهای چاپ مورد استفاده قرار می گیرد.

عکاسی محصولات برای اینستاگرام
عکاسی محصولات برای اینستاگرام

چرا فروش محصولات در اینستاگرام مهم است؟

امروزه متقاعد کردن مخاطب برای خرید ساده نیست. با افزایش آگاهی مردم و خریدهای هوشمندانه مخاطبان، کار کسب و کارهای آنلاین سخت تر از گذشته شده است. جذب مشتری و رسیدن به فروش بیشتر در فضای مجازی و اینستاگرام به این سادگی ها نیست. باید بتوانید مخاطبان خود را مجاب و ترغیب به خرید کنید. این مهم جز با اعتماد سازی برای مخاطب مقدور نخواهد بود که بخش مهم آن با ارائه عکسهای با کیفیت و واقعی از محصولات اتفاق می افتد.

مقاله بیشتر : نقش ایده پردازی در عکاسی تبلیغاتی

عدم حضور کسب و کار شما در اینستاگرام بیش شک به ضررتان خواهد بود. از طرفی با فروش محصولات در اینستاگرام می توانید محدودیت های مکانی را زیر پا بگذارید. در فروش حضوری مشتریان شما تنها به یک منطقه جغرافیایی خاص محدود می شوند اما در دنیای مجازی می توانید فراتر از مرزها بروید و حتی برند خود را جهانی کنید.

نکات مهم در عکاسی محصولات برای اینستاگرام

همانطور که توضیح دادم برای تهیه عکسهای اینستاگرامی نتیجه بخش باید نکات مهمی را رعایت کنید. نکاتی که کمک می کنند محصولات خود را به شکلی جذاب تر در ویترین اینستاگرام خود نمایش دهید. بخشی مهم از نکات شامل:

در عکاسی محصولات برای اینستاگرام سعی کنید کاربرد محصول خود را نشان دهید. این ترفند باعث می-شود مخاطب تنها با مشاهده یک عکس متوجه شود که محصول شما چه نیازی از او را برطرف می کند. برای مثال در عکاسی از انگشتر بهتر است تصویر آن را در دست ثبت کنید.

برای جذب بیشتر مخاطبان، عکسهای محصولات خود را به شکل دکوراتیو یا سبک زندگی تهیه کنید.

از زوایای مختلف محصول عکس تهیه کنید تا اطلاعات کاملتری به مشتریان خود ارائه کنید. این کار باعث می شود مخاطب برای خرید محصول شما شک و شبهه ای نداشته باشد.

بیشتر بخوانیم : عکاسی خلاقانه چیست؟

در عکاسی از محصولات برای اینستاگرام خلاق باشید. خلاقیت را در بخش های مختلف می توانید چاشنی عکسهای خود کنید. استفاده از پس زمینه های جذاب، لوازم دکوری ساده، نورپردازی خاص و حتی ویرایش ویژه هم می تواند با خلاقیت همراه باشد.

در ادیت عکسهای محصولات زیاده روی نکنید. برای مثال اگر محصول شما پوشاک است ادیت بیش از حد باعث تغییر رنگ لباس می شود. این کار باعث می شود تعداد مخاطبان ناراضی از شما افزایش یابند.

در پایان لازم است بگویم عکسهای موبایلی صرفا برای کسب و کارهای خانگی و نوپا مناسب هستند. البته همین عکسها هم باید به بهترین شکل تهیه شوند تا تاثیرات لازم را در فروش اینستاگرام بهمراه داشته باشند. اگر سعی کنید نکات مهم این مقاله را با دقت رعایت کنید بی شک عکسهایی جذابتر از محصولات خود تهیه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!