نکات مهم برای تهیه عکسهای صنایع دستی

نکات مهم برای تهیه عکسهای صنایع دستی

عکاسی از صنایع دستی یکی از مهمترین پیش نیاز ها برای فروش آنلاین این محصولات است. صنایع دستی از محبوب‌ترین محصولاتی هستند که با کمک عکس های با کیفیت و جذاب می توان کسب و کار آنلاین راه اندازی کرد. صنایع دستی شامل انواع محصولاتی می‌شود که با هنرمندی و کار  دست یک هنرمند و استادکار تولید می شوند. انواع قالی و قالیچه، سفال، مجسمه، منبت کاری، ترمه دوزی، میناکاری و … فقط بخش کوچکی از این محصولات هنری هستند. یک هنرمند یا فروشنده صنایع دستی باید بتواند محصولات خود را هم از طریق فروش حضوری و هم فضای اینترنت به فروش برساند. برای این منظور باید دانش کافی در زمینه تهیه و انتشار عکس از محصولات خود را داشته باشید.

 

نکات مهم برای تهیه عکسهای صنایع دستی
نکات مهم برای تهیه عکسهای صنایع دستی

اهمیت عکسهای صنایع دستی

در فروش حضوری، محصولات بصورت فیزیکی در ویترین فروشگاه قرار می گیرند. مشتری با مشاهده مستقیم و مقایسه محصولات اقدام به خرید می کند. اما در فروش آنلاین این عکسها هستند که باعث فروش محصولات می شوند. عکسهای صنعتی و تبلیغاتی از محصولات ویترین سایت و یا پیج اینستاگرام را جذاب می کنند و باعث فروش محصولات می شوند. اینجا است که اهمیت عکاسی از صنایع دستی به ویژه در زمینه های مختلف تبلیغاتی برای بازاریابی و فروش چند برابری اهمیت پیدا می کند.

صنایع دستی از جمله محصولات زینتی و تزئینی هستند که خرید آنها در اولویت زندگی همه جامعه نیست. بنابراین عکسهای جذاب این محصولات نقش موثری در ترغیب مخاطبان فضای مجازی به خرید خواهد داشت.

 

عکاسی از هنرهای سنتی با چه اهدافی انجام می‌شود

اولین و مهمترین هدف عکاسی از صنایع دستی معرفی این محصولات است. در واقع شما قصد دارید با تصاویر با کیفیت و واضح مخاطب را تحت تأثیر هنر دست یک استاد صنایع دستی قرار دهید. مخاطب برای شناخت چنین محصولی نیاز به لمس کردن و یا مشاهده همه زوایای یک محصول دارد. بنابراین تنها عکاسی حرفه‌ای است که در این زمینه می‌تواند نیاز مخاطب را تأمین کند.

بیشتر بخوانیم : اهمیت چیدمان در عکاسی تبلیغاتی

هدف بعدی  عکاسی از صنایع دستی را می توان اعتماد سازی عنوان کرد. اعتماد سازی یکی از روش‌های بازاریابی و فروش آنلاین محصولات است. در فروش آنلاین محصولات اعتماد سازی نقش مهمی دارد که با ارائه عکسهای با کیفیت اتفاق می افتد. صنایع دستی هر شهر یا استان منحصرا به آن منطقه تعلق دارد معمولا بازاریابی اینترنتی آنها با فروش خوبی همراه است. به همین دلیل استفاده از عکسهای صنایع دستی با کیفیت کمک به اعتمادسازی مخاطب و ترغیب او به خرید می کند.

 

نکات مهم برای تهیه عکسهای صنایع دستی
نکات مهم برای تهیه عکسهای صنایع دستی

از چه دوربین و لنزی برای عکاسی صنایع دستی استفاده کنیم؟

تقریبا با هر دوربینی می توانید عکسهای صنایع دستی را تهیه کنید. اما هر چه کیفیت دوربین و لنز شما بالاتر باشد عکسهای با کیفیت تری خواهید داشت.  تسلط شما به اصول مختلف عکاسی از جمله نورپردازی، ترکیب بندی، زاویه عکاسی و … است که بیشترین تأثیر را در عکاسی از صنایع دستی خواهد داشت. در اختیار داشتن دوربین و لنز با کیفیت و تسلط به اصول عکاسی کمک می کند عکسهایی حرفه ای از صنایع دستی تهیه کنید.

خرید محصول : انواع لنز نو و کارکرده در لنزکم

در عکاسی از صنایع دستی لنزها نقش بسیار مهمی بر عهده دارند. بهترین لنزها برای عکاسی از هنرهای سنتی که معمولا جزئیات زیادی دارند استفاده از لنزهای شارپ با امکان زوم هستند. به یاد داشته باشید که در عکاسی از محصولات با سایز کوچک هرگز از لنزهای واید و فاصله کانونی عریض استفاده نمی‌شود.

 

نکات مهم برای تهیه عکسهای صنایع دستی

عکاسی از صنایع دستی بیشتر با هدف بازاریابی و معرفی محصولات انجام می‌گیرد. بنابراین نکات و اصول مهم عکاسی حرفه ای می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. در این بخش با برخی نکات مهم عکاسی صنایع دستی آشنا خواهید شد.

انتخاب تجهیزات عکاسی و نورپردازی

در صورتی که قصد دارید عکس های با کیفیتی از محصولات خود در اختیار داشته باشید بهتر است از حداقل تجهیزات حرفه ای استفاده کنید. ابزارهای عکاسی مثل دوربین و لنز و تجهیزات نورپردازی نقش مهمی در کیفیت عکسها دارند.

پبشنهاد مقاله :  وسایل تجهیزات عکاسی و نورپردازی استودیویی

استفاده از اصول و تکنیک‌های عکاسی

همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردم تسلط شما به اصول عکاسی حرفه ای بیشترین نقش را در تهیه تصاویر عالی از صنایع دستی خواهد داشت. برخی از قوانین و اصول عکاسی می تواند در تولید عکس‌های با کیفیت نقش موثرتری دارند. یکی از این اصول نحوه چیدمان و ترکیب بندی عکسهای صنایع دستی با سبک تبلیغاتی است.

با ترکیب بندی مناسب می توانید محصول را مانند الماسی درخشان در میان سایر عناصر عکس مورد توجه قرار دهید. تکنیک های عکاسی هم نقش مهمی در تهیه عکسهای صنایع دستی دارند. برای مثال برای جلب توجه بیننده برای یک محصول می توان از تکنیک Depth of field و ایجاد بوکه در پس زمینه عکس استفاده کنید.

 

نکات مهم برای تهیه عکسهای صنایع دستی
نکات مهم برای تهیه عکسهای صنایع دستی

نورپردازی عکسهای صنایع دستی

یکی از تأثیرگذارترین اصول در عکاسی از صنایع دستی نورپردازی است. گاهی بهتر است به جای استفاده از فلش از نور طبیعی محیط برای عکاسی صنایع دستی استفاده کنید. استفاده از نور طبیعی حس واقعی تری به عکسها می دهد و سریعتر باعث اعتماد بیننده می شود. البته در صورت تسلط کافی بر نورهای مصنوعی و نورپردازی حرفه ای این سبک نورها را با استفاده از فلاشهای استودیویی هم می توانید انجام دهید. در صنایع دستی محصولات مختلف با جنس و رنگ های متفاوت وجود دارد. نورپردازی باید به شکلی اصولی انجام شود تا رنگ واقعی محصولات و همچنین جنس و بافت آن به خوبی در عکسها دیده شود.

انتخاب زاویه دید

فضای ایجاد خلاقیت در عکاسی صنایع دستی بسیار زیاد است. بنابراین انتخاب زاویه دید می تواند همه زیبایی صنایع دستی را به خوبی به نمایش بگذارد. هر چه عکسهای خلاقانه‌تری با استفاده از زاویه دید متفاوت تهیه کنید تاثیر بیشتری بر مخاطب خواهید گذاشت. امروزه اکثر جامعه هنر را درک می کنند و برای خلاقیت ارزش قائل هستند. به همین دلیل است که خلاقیت در ثبت تصاویر صنایع دستی می‌تواند بیشترین تأثیر را بر مخاطبین این طیف از محصولات داشته باشد.

بیشتر بدانیم : کاربرد عکسهای تبلیغاتی خلاقانه

نمایش کاربرد محصولات صنایع دستی در عکسها

عکاسی تبلیغاتی نوعی داستان سرایی تصویری برای جلب نظر مخاطب است. بنابراین در مورد صنایع دستی بهترین است کاربرد محصول را قالب داستانی در عکس نشان دهیم. در واقع این هنر عکاس است که با یک نگاه خلاقانه و چیدمان هوشمندانه کاربرد صنایع دستی در زمینه‌های مختلف را برای بیننده شرح دهد. برای به تصویر کشیدن کاربرد محصول نیاز به ایده پردازی، چیدمان عکس و فضاسازی دارید. حتما لازم نیست دکور و فضاسازی گسترده ای داشته باشید. گاهی تنها با یک پس زمینه و چند اکسسوار مرتبط با ایده می توان عکس تبلیغاتی جذابی از صنایع دستی تهیه کرد.

عکاسی از نمای نزدیک

بهترین تکنیک در عکاسی از صنایع دستی استفاده از تکنیک کلوزآپ و گاهی ماکرو است. به تصویر کشیدن ریزه کاری ها، نمایش متریال و بافت محصول، همچنین نمایش ظریف کاری‌ها و نقش و نگارها تنها با عکسهای ماکرو و کلوزآپ مقدور است. تصاویر از زاویه دور یا نامناسب بسیاری از جزئیات صنایع دستی را به خوبی به نمایش نمی‌گذارند. اما عکاسی از نمای نزدیک باعث می‌شود جزئیات محصول با وضوح بیشتری به مخاطب ارائه شود.

 

نکات مهم برای تهیه عکسهای صنایع دستی
نکات مهم برای تهیه عکسهای صنایع دستی

عکاسی تبلیغاتی از هنرهای سنتی

برای این که عکاسی از صنایع دستی در فروش تاثیرگذار باشد باید به دنبال عکاسی تبلیغاتی از این محصولات باشید. برای این منظور باید به مسائلی از جمله ایده پردازی، نورپردازی، چیدمان محصولات، زوایای دوربین، توجه ویژه ای داشته باشید. باید ابتدا نسبت به کاربرد محصول ایده ای را در نظر بگیرید. در مرحله بعد فضای مناسب عکس دکوراتیو را آماده کنید و محصول را در کنار عناصر مرتبط چیدمان کنید. بعد از این مراحل نقش نورپردازی و ترکیب بندی عکس بسیار اهمیت دارد. اگر بتوانید به بهترین شکل از مجموعه عوامل ذکر شده استفاده کنید بهترین عکسهای تبلیغاتی را خواهید داشت.

از چه اکسسواری برای عکس‌های تبلیغاتی صنایع دستی می‌توان استفاده کرد؟

برای عکاسی تبلیغاتی از صنایع دستی باید به کاربرد محصول دقت کنید. فضاسازی و انتخاب اکسسوار باید متناسب با کاربرد و ساختار محصول باشد. فرض کنید قرار است از یک سبد حصیری دست ساز عکاسی کنید. برای اینکار می توانید بخش کوچکی از یک آشپزخانه سنتی را فضاسازی کنید و با قرار دادن محصولات غذایی مثل صیفی جات و سبزیجات داخل سبد کاربرد آن را نشان دهید. یا مثل عکس زیر برای نشان دادن ظروف تزئینی نقره که من از چای و خرما استفاده کرده ام.

 

نکات مهم برای تهیه عکسهای صنایع دستی
نکات مهم برای تهیه عکسهای صنایع دستی

اهمیت ادیت عکسهای صنایع دستی

ادیت عکسها در عکاسی دیجیتال بخشی مهم و تاثیرگذار در کیفیت و جذابیت عکسها است. در عکاسی از صنایع دستی نیز شما به ویرایش عکسها نیازمند خواهید داشت. اما باید توجه داشته باشید که ادیت عکسهای صنایع دستی باید با حساسیت بالا انجام شود تا واقعی بودن عکس زیر سوال نرود.

بیشتر بدانیم : برای ویرایش عکس فتوشاپ یا لایت‌روم را انتخاب کنیم؟

توصیه می‌کنم از ادیت های سنگین این محصولات پرهیز کنید و با استفاده از اصول ویرایش غیر تخریبی اقدام به ادیت عکسها کنید. مخاطب این محصولات انتظار دارد محصول خریداری شده مطابق با رنگها و جزئیات عکس باشد. بنابراین شما می‌توانید از ویرایش عکسها صرفا به منظور ارتقاء کیفیت عکس‌ها استفاده کنید. بهتر است صرفا از گزینه‌های طراز سفیدی، تصحیح رنگ و تنظیم نور تصویر برای بهبود کیفیت تصاویر صنایع دستی استفاده کنید.

سخن پایانی

عکاسی از صنایع دستی بعنوان یکی از مهمترین ابزارها برای بازاریابی غیرحضوری و فروش آنلاین این محصولات است. میزان فروش آنلاین این محصولات بستگی به کیفیت و جذابیت عکسها دارد. بنابراین استفاده از تجهیزات به روز و البته مهارت‌های بالای عکاسی تضمین کننده کیفیت چنین تصاویری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!