نکات مهم عکاسی از بسته‌بندی محصولات

نکات مهم عکاسی از بسته‌بندی محصولات

عکاسی از بسته‌بندی محصولات امروزه یکی از ابزارهای مهم برای بازاریابی و فروش آنلاین شناخته شده است.  اکثر اوقات طراحی بسته بندی ها و همچنین نحوه نمایش آنها در عکسها تعیین کننده میزان فروش کسب و کارها خواهد بود. پیشرفت‌های چشمگیر در صنعت بسته‌بندی باعث شده است که کارفرمایان و تولید‌کنندگان نگاه ویژه‌تری به این مسأله داشته باشند. از طرف دیگر اهمیت بسته‌بندی برای مصرف‌کننده نیز سبب می‌شود تا عکاسی از بسته‌بندی محصول به امری کاملاً حرفه‌ای و تخصصی تبدیل شود. معمولاً عکاسی از بسته‌بندی محصولات برای به رخ کشیدن اعتبار، خلاقیت و کیفیت بسته‌بندی‌ و محصولات انجام می‌گیرد. در این مقاله به نکات مهم عکاسی از بسته‌بندی محصولات خواهم پرداخت.

 

نکات مهم عکاسی از بسته‌بندی محصولات
نکات مهم عکاسی از بسته‌بندی محصولات

اهمیت عکاسی از بسته‌بندی محصولات در تبلیغات

نمایش واقعیات در عکاسی بسته‌بندی محصولات بسیار مهم است که علاوه بر برندسازی باعث ایجاد حس اعتماد در خریدار نیز می شود. عکاسی از بسته بندی محصولات در کنار خود محصول کمک می کند عکسهای اختصاصی برند خود را داشته باشید تا رقبا نتوانند از عکسهای شما استفاده کنند.

فرض کنید یک برند خشکبار عکسهای تبلیغاتی از محصولات خود بدون استفاده از بسته بندی تهیه کند. بی شک صدها تولید کننده ی دیگر هم این محصولات را به بازار عرضه می کنند و می توانند براحتی از عکسهای شما استفاده کنند. اما با قرار دادن بسته بندی در کنار محصولات اجازه سوء استفاده از رقبا را می گیرید.

پیشنهاد مقاله : روانشناسی رنگها در طراحی تبلیغات

بسته‌بندی محصولات نقش ویژه‌ای در اعتمادسازی مخاطب دارد. به همین دلیل امروزه رقابت میان برند‌ها بر اساس انتخاب نوع طراحی، جنس و کیفیت بسته‌بندی ها بوجود آمده است. هرچه به طراحی و عکسبرداری حرفه ای بسته بندی ها توجه بیشتری شود، برند مورد نظر در جلب توجه مخاطب موفق‌تر خواهد بود.

نقش عکس بسته بندی ها در بازاریابی

محصولات مشابه در رقابت با یکدیگر در ویترین فروشگاه های آنلاین، از نظر کیفیت بسته‌بندی مورد مقایسه قرار می‌گیرند. در واقع این ظاهر و بسته‌بندی محصولات است که باعث می‌شود یک محصول مورد توجه مخاطب قرار گیرد. بنابراین باید گفت که در دنیای امروز بسته‌بندی محصول بخش مهمی از بازاریابی و رقابت را به خود اختصاص می‌دهد. همین موضوع در تهیه عکسهای بسته بندی محصولات هم صادق است. هر چه طراحی بسته بندی ها خلاقانه و شیک تر باشد و همچنین عکسهای جذابتر و حرفه ای تری تهیه شود به همان میزان در فروش آنلاین این محصولات تاثیرگذار خواهد بود.

عکس‌ها حاوی هزاران پیام برای بیننده هستند. شما می‌توانید با کمک عکاسی حرفه ای کیفیت بسته بندی که نشان از کیفیت خود محصول هست را نمایش دهید. عکاسی از بسته‌بندی محصولات می‌تواند نقش مؤثری در ایجاد رغبت و تمایل در مخاطب ایجاد کرده و مستقیماً روی احساسات او در مورد انتخاب و خرید یک محصول تأثیر بگذارد. در واقع باید گفت که عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از بسته‌بندی محصولات یک راه آسان، جذاب و ساده برای جلب نظر مخاطب به سوی محصول مورد نظر است.

 

نکات مهم عکاسی از بسته‌بندی محصولات
نکات مهم عکاسی از بسته‌بندی محصولات

عکاسی بسته‌بندی محصولات با چه اهدافی انجام می‌شود؟

عکس‌برداری از بسته‌بندی محصولات با هدف اصلی بازاریابی و ترغیب به خرید انجام می‌گیرد. نمایش سبک طراحی اختصاصی، کیفیت متریال و چاپ از جمله موارد تاثیرگذار در فروش محصولات است. عکاسی از بسته بندی باید به گونه ای انجام شود که لوگوی برند به وضوح نمایان باشد. این موضوع خارج از بحث بازاریابی کمک به برندسازی در فضای مجازی و وب می کند.

امروزه دستگاه‌های بسته‌بندی و ماشین آلات و تجهیزات فعال در این زمینه پیشرفت فراوانی داشته‌اند. به همین دلیل است که بسته‌بندی محصولات یکی از مهمترین فاکتور‌های رقابت در میان فعالان عرصه تولید است. ضمن این که توقع سطح عمومی جامعه نیز نسبت به چنین مقوله‌ای بالاتر رفته و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانیم : عکاسی حرفه ای از کالا

تولید‌کننده برای جلب نظر مصرف‌کننده تلاش می‌کند تمام اصول حرفه ای تولید بسته بندی را رعایت کند. این موضوع کمک می کند محصول هم در شلف فروشگاه و هم در عکسهای فروش آنلاین متمایز از رقبا دیده شود. عکاسی از بسته‌بندی محصولات کاربردهای متعددی در تبلیغات و بازاریابی دارد. استفاده از عکسهای بسته بندی محصولات در فروشگاه های آنلاین و تبلیغات شبکه های اجتماعی بخشی از این کاربردها است. برای طراحی کاتالوگ، بروشور، پوستر و حتی بیلبوردهای تبلیغاتی هم اکثر اوقات نیاز به عکسهای با کیفیت از بسته بندی محصولات است.

از بسته‌بندی محصولات با چه شیوه‌هایی عکسبرداری می‌شود؟

عکاسی از بسته‌بندی محصولات عموما به دو صورت انجام می‌گیرد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. پرکاربردترین شیوه عکاسی از بسته‌بندی محصول، عکاسی زمینه سفید است. این عکسها در اکثر رسانه های تبلیغاتی و بازاریابی کاربرد دارند و با هدف معرفی محصول تهیه می شوند. بخش دیگری از عکسهای بسته بندی محصولات مربوط به شیوه تبلیغاتی است. عکسهای تبلیغاتی هم بسیار پرکاربرد هستند و با جذابیت خود باعث ترغیب بیننده به خرید می شوند. در عکسهای تبلیغاتی هم محصول و هم بسته بندی با ایده های مختلف و ایجاد فضاسازی مناسب نمایش داده می شوند.

نکات مهم عکاسی از بسته‌بندی محصولات
نکات مهم عکاسی از بسته‌بندی محصولات

عکاسی زمینه سفید محصولات

تهیه عکس زمینه سفید یکی از پرکاربردترین شیوه های عکاسی از بسته‌بندی محصولات است. عکاسی زمینه سفید شیوه‌ای از عکاسی است که در آن تلاش می‌شود همه توجه و تمرکز مخاطب تنها روی سوژه معطوف شود. در عکاسی فروشگاهی محصولات از زمینه سفید استفاده می‌شود تا ذهن مخاطب کمتر دچار انحراف برای آنالیز پس زمینه تصویر شود. در این عکسها جزئیات محصول و بسته بندی آن بیشتر به چشم می آید و اطلاعات دقیقتری از کالا به مخاطب منتقل می شود.

بیشتر بدانیم :  وسایل تجهیزات عکاسی و نورپردازی استودیویی

در این شیوه بسته بندی محصول بروی پس زمینه کاملا سفید و ساده قرار گرفته و با نورپردازی بدون سایه عکسبرداری می شود. در عکاسی زمینه سفید توجه و تمرکز عکس بروی جزئیات، رنگ و درج پرسپکتیو صحیح بسته بندی است.

 

نکات مهم عکاسی از بسته‌بندی محصولات
نکات مهم عکاسی از بسته‌بندی محصولات

عکاسی تبلیغاتی محصولات

پرواضح است که از این شیوه عکاسی با اهداف تبلیغات محصولات استفاده می شود. در مورد عکاسی از بسته‌بندی محصولات به این شیوه نیز هدف نهایی تبلیغ نوع بسته‌بندی محصول به شکلی جذاب است. در عکاسی تبلیغاتی، بسته بندی محصولات با ایجاد فضاسازی، چیدمان مناسب و نورپردازی ویژه نمایش داده می شوند. در عکسهای تبلیغاتی ایده پردازی و فضاسازی حرف اول را می زند. البته شیوه های عکاسی تبلیغاتی مختلفی هم وجود دارد. باید با توجه به ایده ها و اهداف تبلیغ مناسب ترین شیوه عکسبرداری تبلیغاتی را استفاده کرد.

در عکاسی تبلیغاتی خلاقیت عکاس نقش ویژه‌ای در نتیجه نهایی خواهد داشت. استفاده از اکسسوار مناسب در کنار بسته بندی محصول بیشترین تاثیر را می تواند روی مخاطب داشته باشد. برای مثال تهیه عکس تبلیغاتی از بسته بندی چای را تصور کنید. ایجاد فضای مناسب و یک استکان چای دم کرده در کنار آن که رنگ خوبی از چای را به نمایش می گذارد بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

در این سبک عکسها نوع چیدمان و محل قرار گیری بسته بندی محصول و همچنین نورپردازی خاص بسیار مهم است. نباید اکسسوار و عناصر جانبی، بسته بندی محصول را تحت تاثیر قرار داده و سوژه اصلی را از نگاه مخاطب دور کنند.

 

نکات مهم عکاسی از بسته‌بندی محصولات
نکات مهم عکاسی از بسته‌بندی محصولات

انتخاب زاویه مناسب برای عکاسی از بسته‌بندی محصولات

یکی از نکات مهم در زمینه عکاسی از بسته‌بندی محصولات توجه به زاویه مناسب سوژه است. باید بهترین زاویه را برای نمایش لوگوی برند، نوع طراحی، ساختار بسته بندی و درک ابعاد آن انتخاب کرد. نمایش لوگوی برند درج شده بروی بسته بندی یکی از مهم ترین نکات عکاسی از بسته بندی ها است. باید به بیننده نشان دهید عکس محصولی که می بیند متعلق به کدام شرکت تولید کننده و برند است. اینکار تاثیر فراوانی در برندسازی محصولات هم خواهد داشت.

نورپردازی در عکاسی از بسته‌بندی‌ها

نورپردازی اصولی بخش مهمی از عکاسی حرفه ای را به خود اختصاص می‌دهد. این مسأله در مورد عکاسی از بسته‌بندی محصولات نیز صادق است. نورپردازی چه در عکاسی تبلیغاتی و چه زمینه سفید باید به گونه ای باشد که جزئیات بسته بندی به خوبی در عکسها درج شود. گاهی اوقات بسته‌بندی‌ها با استفاده از متریال های براق و بازتاب‌پذیر تولید می شوند. در چنین مواقعی باید مراقب بازتاب اشیا اطراف بوده و از نور‌های نرم استفاده شود تا بازتاب نور هم به خوبی کنترل شود.

مقاله بیشتر : نکات مهم برای ادیت عکسهای تبلیغاتی

نکات مهم برای عکسبرداری از بسته‌بندی محصولات

–  در عکاسی صنعتی از بسته بندی ها به انتخاب زاویه مناسب برای درج لوگو برند و ویژگی های بسته بندی دقت کنید.

– در عکاسی از بسته‌بندی محصولات باید به نورپردازی توجه شود. به ویژه به نوع و جنس بسته‌بندی نیز توجه شود. مثلاً برای بسته‌های براق یا آینه‌ای باید به شدت مراقب بازتاب نور و تأثیر آن بر جزئیات بود.

–  برای تهیه عکسهای تبلیغاتی حتما ایده پردازی کنید و بعد نسبت به ایده اقدام به ایجاد دکور و فضای مناسب داشته باشید.

–  در عکاسی زمینه سفید به نورپردازی مناسب برای جلوگیری از ایجاد سایه ها و نمایش متریال بسته بندی توجه کنید.

– برای درج جزئیات بیشتر حتما از فرمت RAW هنگام عکسبرداری استفاده کنید.

– بعد از عکسبرداری حتما عکسها را توسط نرم افزارهای تخصصی ویرایش کنید. اکثر اوقات بخش هایی از بسته بندی محصولات نیاز به روتوش و حذف نواقص احتمالی دارند.

 

نکات مهم عکاسی از بسته‌بندی محصولات
نکات مهم عکاسی از بسته‌بندی محصولات

سخن آخر

عکاسی از بسته‌بندی محصول نقش مهمی در جلب توجه مخاطب هدف خواهد داشت. به ویژه در مورد محصولاتی که رقبای بسیاری دارند یکی از امتیازات ویژه توجه به نوع و کیفیت بسته‌بندی است. بنابراین عکاسی از بسته‌بندی محصولات می‌تواند بیانگر وجه تمایز تولید‌کننده از سایر رقبا در این عرصه باشد. اهمیت عکاسی از بسته‌بندی محصولات و نقش آن در فروش سبب می‌شود که کار عکاسی از چنین سوژه‌هایی را به افراد متخصص با تجربه کافی بسپارید تا نتایج بهتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!